Asfaltering som ikke ble gjort

Værøy kommune har hatt befaring på øya og fant noen aktuelle hull som ble planlagt asfaltert samtidig som «Nyveien» ble asfaltert.

Mange av de planlagte utbedringene måtte vi utsette. Nå er de i alle fall på kartet og planlegges utført senere med såkalt Kaldasfalt.

Årsaken til utsettelse er i hovedsak sikkerhet for arbeiderne som skulle klargjøre for lapping.
Lossingen av asfalt var i Vågen og trafikken av biler gikk der vi skulle gjøre reparasjoner.

Vi hadde planlagt å ta krysset ved Byggtorget, men her var det full trafikk.

Reparasjon krever saging av en ny kant og innfylling av god pukk før ny asfalt kan legges.

I tillegg så ville spredt reparasjon bli kostbar. Pris pr kvadratmeterprisen grei, men timeprisen for å flytte maskineriet til f eks Marka, ble høy for lapping av noen få kvadratmeter.

Nå har vi en oversikt og skal gjøre en avtale med lokal entreprenør om utbedringer der det trenges mest. Arbeidet vi pågå i høst / vinter 2020/21.