Det satses på Værøy

I dag tok Næringssjef og ordfører turen til Bensvik Brygge. Der fikk vi et trivelig møte med engasjerte unge fiskere om bord i deres nyervervede fiskefartøy «Værøybuen». Vi ble mektig imponert over standard, planløsning og teknologien om bord i fartøyet.

Værøy kommune gratulerer Kent Arne Bensvik og sønnene Tommy,  Jonathan og Benjamin hjerteligst med investeringen i et nytt og topp moderne fiskefartøy. Det er en tøff investering som er gjort av noen driftige og fremoverlent fiskere som virkelig satser innenfor fiskeryrket. Det synes vi er skikkelig bra.

Her legges det vekt på allsidig drift, med snurrevad og not, der man også er opptatt av å ha en god og trygg arbeidsplass – vi er ikke i tvil om at dette er en arbeidsplass der fiskerne vil trives.

Værøy kommune er stolt over enda et nytt fiskefartøy til øya og ønsker familien Bensvik mange fine dager på havet.