Eiendommer med behov for sikring grunnet fare for personer/andre eiendommer/forurensning

Værøy kommune har denne uken sendt ut brev til eiere (Hjemmelshavere) med spørsmål om hvilke planer man har for nødvendig vedlikehold/riving.

Pr nå er det to eiendommer som det stilles spørsmål ved. Teknisk etat vil på eget initiativ og etter henvendelser foreta befaringer.

Eiendommer som ikke planlegges vedlikeholdt / revet og vurderes som farlige for miljø/ personer mv, kan bli pålagt revet.

Vurdering av om eier av eiendom får spørsmål om vedlikehold vil basere seg på «harde» fakta. Estetiske vurderinger vil ikke være grunnlag for saksbehandling i Værøy kommune. Unntak er om estetikk bryter med Lov om forurensing eller kommunal forskrifter knyttet til tema.