Flerfaglig opplæringskontor i Lofoten (FOKLO) og Karrieresentere i Lofoten kommer til Værøy

Dette er et fullgodt alternativ til å oppnå formell kompetanse for ungdom som ønsker seg rett ut i arbeidslivet etter grunnskolen, eller for yrkesaktive som vil dokumentere sin kompetanse med et fagbrev.

Flerfaglig opplæringskontor i Lofoten (FOKLO) har i dag ca. 150 lærlinger og lærekandidater, og er stadig i vekst.
Det har vært markant økning i etterspørsel etter læringer de siste årene, og i enkelte bransjer er det en utfordring å skaffe nok lærlinger til bedriftene.

Det inviteres til informasjonsmøte for ungdom som vurderer opplæring i bedrift, for yrkesaktive som vil dokumentere sin kompetanse med et fagbrev og for arbeidsgivere som sysselsetter ansatte med yrkesfaglige disipliner.

Informasjonsmøte på Værøy
Tirsdag 3. desember kl. 10.00 - 12.00, kommunestyresalen.
Tirsdag 3. desember kl. 18.00 – 20.00, kommunestyresalen.

Informasjon til bedrifter:

• Om ordning knyttet til kompetanse i fiskeindustrien og fiskerinæringen inkl. yrkesfiskere, mekanisk-/maskinentreprenør, bygg, butikk-fag, hotell/restaurant, andre yrkesfag.
  • Skaffe seg fagbrev. Lærlingeordningen og privatistordning for praksiskandidater, 3102 eksamen i yrkesfag.
  • Kartlegging av hvilke kurs næringslivet har behov for.

FOKLO og Karrieresenteret kan gjøre individuelle avtaler til dagen etter for oppfølging av bedrifter som ønsker mer info.

Nærmere informasjon, kontakt daglig leder Sten Roger Sandnes.

Kontaktinformasjon: mobil 907 26 641 eller epost srs@foklo.no