Fremdrift nytt sykehjem

Kommunestyret vedtok i sitt møte 6/12 å gå videre med planlegging av nytt sykehjem, med utgangspunkt i dagens senter.

Vi håper å komme i gang med bygging i 2024, og sikre et godt tilbud til våre innbyggere også på dette området.

Værøy kommune har i alle år vært opptatt av å skulle levere gode pleie og omsorgstjenestene til våre eldste innbyggere.

Det er alltid slik at mange ting kan gjøres bedre, og vi vil peke på noen faktorer som gir oss et godt utgangspunkt for positiv utvikling:

Vi har god fagdekning blant stabile ansatte, sykepleiere, helsefagarbeidere og leger. Vi er også i ferd med å få stabil ledelse i tjenesten. Brukere, pårørende og ansatte har sammen vært igjennom en tøff periode med korona epidemi og strenge restriksjoner. Forhåpentligvis er pandemien over for denne gang.

Etter gårdagens vedtak går vi i gang med å planlegge fremtidens sykehjem og omsorgsboliger og at disse utformes ut fra de behov morgendagens brukere har. Moderne og godt utstyrte lokaler er også avgjørende for effektiv drift og et godt arbeidsmiljø for de ansatte, i tillegg til at det er en forutsetning for at vi fortsatt skal kunne å levere gode tjenester.

Vi ser frem til det videre arbeidet.