Høring – Temaplan for ferdselsårer

Ferdselsåreplaner er et verktøy for mer målstyrt utvikling og drift av stier, ruter, løyper og leder. Disse er helt avgjørende infrastruktur for utfoldelse av friluftsliv.

Høringsfrist 26.10.2023

En god sti- og løypeplan gir kommunen oversikt over det lokale turtilbudet og forenkler muligheten til å arbeide systematisk med å gi allmennheten gode muligheter til å ferdes i natur, som kan sees i relasjon til bolyst og reiseliv.

En nærmere beskrivelse finner du i dokumentet: Ferdselsåreplan for Værøy som du kan laste ned fra kommunens hjemmeside – evt. få skrevet ut ved henvendelse til servicetorget eller kulturkontoret.

I forbindelse med planen er det også utarbeidet en del vedlegg som kan lastes ned:

Bebyggelse og stier 500m

Digitaliserte stier

Landingsplasser kajakk

Oversikt alle stier

Kartlagte friluftsområder

Oversikt sti løyper ferdselsårer

Tavler oversikt

Merknader og innspill til planforslaget sendes skriftlig innen høringsfristen til kulturkontoret : erling.skarv.johansen@varoy.kommune.no eller Værøy kommune, Rådhuset, 8063 Værøy

Evt. spørsmål rettes til kulturkontoret tlf. 91612690 (hverdager 0930-12)

Kulturkontoret, den 26.10.23

Erling Skarv Johansen/kulturkonsulent