Informasjon vedrørende Værøy Drosjeservice

Vi er gjort kjent med at Værøy Drosjeservice fra i kveld, 23.mars stopper med sin virksomhet med drosjekjøring. Skolebarnkjøringa fortsetter fram til sommerferien.

Tildeling av drosjeløyver er ikke et kommunalt anliggende.
Det er Nordland fylkeskommune som har ansvar for dette.

Nordland fylkeskommune har bedt oss om å kartlegge om det er interesse for å søke på drosjeløyvet dersom det blir lagt ut.

De gjør oppmerksom på at et løyve på Værøy ikke vil utgjøre en årsinntekt for en person.
Det vil være sannsynlig at det må kombineres med annen inntekt.

For å få drosjeløyve må man gjennomføre et løyvekurs.

Det er ikke slik at man forplikter seg til å kjøre 7 dager i uka, 24 timer i døgnet. Det kan settes begrensninger på drosjekjøringa for eksempel ved at eventuell kjøring på natt/helg må bestilles på forhånd.

Vi oppfordrer de som har interesse for drosjeløyvet om å ta kontakt med oss på telefon
754 20600, så vil vi videreformidle interessen til Nordland fylkeskommune.

Værøy kommune
Servicetorg