Nærings- og fiskeridepartementet besøkte Værøy 23. og 24.mai.

Torsdag og fredag hadde vi to fine dager sammen med statssekretær Kristina Hansen og Sofie Munch-Ellingsen

Som en av Norges største fiskerikommuner ønsket Værøy kommune sammen med næringslivet å presentere hvilke verdier som skapes her ute og hvilken utvikling som har vært innenfor fiskeriene de senere årene, og ikke minst de muligheter som ligger foran oss.

I møte med de besøkende hadde vi gode dialoger om blant annet innseilingen til Værøy havn og behovet for utbedringer. Skal Værøy kunne fortsette den gode utviklingen vi er i nå, er vi avhengig av å komme i gang med å få sikret innseilingen til havna.

Kristina og Sofie var også sporty og ble med på ribbtur i havna, der de fikk ta utfordringene for innseilingen i nærmere øyensyn. Det ble i tillegg arrangert driftsbesøk og anledning for alle som har lyst til å slå av en prat med Kristina og Sofie på «Kiosken – Fru Johansen».

Værøy kommune takker alle lokale aktører som bidro til et vellykket besøk.