Pressemelding - avtale Værøy kommune og Værøyhallen

I dag 12. mai 2021 inngår Værøyhallen og Værøy kommune en langsiktig avtale hvor kommunen skal være en betydelig leietaker i den kommende flerbrukshallen på Værøy

En snart 30 år gammel visjon og et fireårig prosjekt om realisering av en flerbrukshall på Værøy tar i dag et stort skritt videre i en ny retning. Drømmen om flerbrukshall på Værøy er gammel, men i januar 2017 tok arbeidet for alvor ny fart. At et samlet værøysamfunn og kommunestyre står bak og støtter opp om prosjektet har vært en viktig bidragsyter til at vi nå er kommet til denne viktige milepælen. Hallen skal romme blant annet arealer til kroppsøving, styrketrening, fysioterapi og sosiale rom. I tillegg bygges det arealer til skolekjøkken og tannlege.

En flerbrukshall vil gi barn og unge på Værøy et godt oppvekst - og fritidstilbud og gi lokalidretten rom til å vokse.

Flerbrukshallen er knyttet opp mot ferdigstillelse av Værøy skole, slik at dette blir en totalpakke, der byggene samlet kan tilby en god arena for læring, idrett og kultur som igjen vil skape bolyst og trivsel for oss som bor på øya.

Værøy kommune applauderer det engasjement som lokale ildsjeler viser, og som har trua- og som tar et samfunnsansvar for å bygge et attraktivt lokalsamfunn.

Vi skal ta vare på engasjementet og frivilligheten til folket på Værøy.  Kommunen, næringslivet, idrettslaget, lokalsamfunnet på samme lag for fremtiden.

Se pressemeldingen her (PDF, 313 kB)