Ungdomsmedvirkning

Tema for workshopen var oppveksttilbudet på Værøy

I forbindelse med kommuneplanens samfunnsdel inviterte vi ungdommene på Værøy til workshop.  Innbyggermedvirkning og samhandling har høy prioritet i arbeidet med samfunnsplanen.

Stort engasjement fra de oppmøtte og mange gode innspill fra ungdommen.

Her nevnes blant annet at det er trygt å vokse opp på Værøy, fin natur og idrettslaget.

Det tydeliggjøres at ungdommen savner flere møteplasser i kommunen, her nevnes som eksempler; flere aktiviteter og kulturtilbud. Flere turer til Bodø for de som ikke spiller fotball. Båtrute til puinn sand og Escaperoom.

Kommuneplanen samfunnsdel skal ta stilling langsiktige utfordringer, mål og strategier for kommunesamfunnet som helhet og kommunen som organisasjon. Derfor er innspillene til denne gruppen viktig i prosessen.

Veldig givende å jobbe med ungdommene våre, de er engasjert og har mange tanker og ideer om Værøys fremtid.

De har en viktig rolle for lokalsamfunnets utvikling.

Susan Berg Kristiansen