Utlysning - Kommunal kompensasjonsordning til lokale virksomheter

Ny tildeling av kommunal kompensasjonsordning.

Kommunene har i 2021 fått tilført midler fra KMD til den kommunale kompensasjonsordningen.

Totalt har Værøy fått tildelt kr 500.000, av disse har vi fordelt kr 385.000 gjennom tre utlysningsrunder. Resterende midler vil bli fordelt ved førstkommende møte i hovedutvalget for næringssaker, onsdag 20. oktober 2021.

KMD har 11. oktober tildelt Værøy kommune kr 738.000 til en fjerde tildelingsrunde.

Runde 4

Værøy kommune har fått tildelt kr. 738 000 til en fjerde utlysningsrunde. Vi vil i nær fremtid komme med mer informasjon om denne utlysningsrunden.

Det er ikke mulig å søke ennå.

Tidligere behandling

Runde 2 og 3 av kommunal kompensasjonsordning ble slått sammen og hadde søknadsfrist 9. mai. søknadene ble behandlet i næringsutvalget 20.mai, og kr 385 00 ble tildelt det lokale næringslivet.

Runde 1

Ekstra midler til kommuner med høy arbeidsledighet. Stortinget bevilget 250 millioner kroner til kommuner med høy arbeidsledighet, slik at kommunene kunne kompensere lokalt næringsliv som rammes hardt av pandemien. Værøy kommune fikk tildelt kr 1 291 651,- av det totale beløpet som frie midler. Midlene ble tildelt det lokale næringslivet og næringsutvalget behandlet saken den 30.09.2020.