Værøy frivilligsentral

Godt inn i frivillighetens år 2022 har Værøy fått sin egen Frivilligsentral. Sentralen holder til på Husfliden/gammelskolen.

Værøy frivilligsentral er eid av Værøy Kommune. Frivilligsentralen har et eget styre bestående av 5 medlemmer.

Ingrid Olsen er nå blitt ansatt i stillingen som daglig leder i Værøy Frivilligsentral og hun er nå i gang for å få Frivilligsentralen opp å gå i samarbeid med næringsrådgiver Kristina Aasprong Olsen. Værøy Frivilligsentral skal være en lokal møteplass for enkeltmennesker, lag/foreninger og det offentlige, og skal genererer til frivillig innsats.

Formål

1. Frivilligsentralen skal bidra til å skape et levende lokalsamfunn gjennom tilrettelegging av frivillig aktivitet i kommunen. Sentralens grunnleggende verdier bygger på mangfold, inkludering og folkehelse.
  2. Sentralen skal samarbeide med lokale frivillige organisasjoner, lag/foreninger og det offentlige.

Offisiell åpning

Vi planlegger offisiell åpning 23. november Kl.18.00, alle er velkommen.

Vi er allerede i gang med noen få aktiviteter og flere står på programmet fremover, nærmere info om disse vil komme senere.

Til flere aktiviteter trenger vi frivillige, da trenger vi deg!

Alle kan bli frivillig!

Kanskje du er:

• En som vil bruke sin fritid til å hjelpe andre.
  • En som har blitt pensjonist og syns dagene blir litt lange.
  • En som er ung og vil øke din livserfaring gjennom kontakt med andre mennesker.
  • En som er arbeidssøker og ønsker å gjøre noe positivt.
  • En som ønsker å være medmenneske.

Da trenger vi deg!

Vil du melde deg som frivillig, eller om du ønsker å vite litt mer. Kom gjerne innom kommunehuset for en uforpliktende samtale, eller ta kontakt: ingrid.olsen2@varoy.kommune.no

Registrer deg her