Tildelingskontoret
Tildelingskontoret skal bidra til å sikre helhetlige og koordinerte tjenestetilbud. Dette omfatter både samhandling internt i kommunen, herunder fastleger, andre sektorer og spesialisthelsetjenesten.
Enheten har overordnet ansvar for arbeidet med individuell plan og koordinator. Gjennom tildelingskontoret har kommunen et fast kontaktpunkt for tverrfaglig samarbeid mellom spesialisthelsetjenesten og kommunen.
Hva tilbyr vi?
Ved tildelingskontoret får du som har behov for helse- og omsorgstjenester svar på spørsmål, hjelp til søknader og informasjon om tjenestene. Vi skriver vedtaket som bestemmer hvilke tjenester du får, og hvor mye og hvor ofte den som søker kan forvente å motta tjenester.
Hvordan søke om en tjeneste?
Digital søknad
Du kan søke om en helsetjeneste digitalt. Digital søknad avleveres direkte til tildelingskontor etter innsending og i søknaden kan du laste opp eventuell dokumentasjon (f. eks fra lege). Digital søknad gir deg også muligheten til å ettersende dokumentasjon på en tidligere innsendt søknad.
Papirsøknad
Papirsøknaden må lastes ned til din PC for utfylling. Søknaden skrives ut og eventuelt fylles ut for hånd før den sendes tildelingskontoret per post (post-adressen finner du på denne nettsiden). Søknaden kan også leveres personlig hos tildelingskontoret eller i servicetorget i lukket konvolutt.
Da papirsøknaden inneholder personsensitiv informasjon, ber vi om at E-post ikke benyttes ved innsending av søknad og/eller vedlegg.
Klage
Tildelingskontoret kan bistå med informasjon for klage dersom du har behov for det.